Monday, August 13, 2012

♦ Selamat Hari Raya Aidilfitri ♦


Assalamualaikum dan Hi everybody :) how life you're now? more better? syukur Alhamdulillah. see? post kali  ini saya nak cakap yang Hari Raya Aidilfitri bakal menjelma tak lama lagi.

Alhamdulillah setelah hampir 1 bulan kita berpuasa dalam bulan Ramadhan, Allah memberi kita bulan Syawal untuk diraikan, Adil kan? yess. tapi saya nak ingatkan sewaktu anda semua sibuk membuat persiapan raya, jangan lupa pula iya tentang ibadat dalam bulan Ramadhan kali ini, kalau boleh jangan ditinggalkan, dan seperti biasa, pabila hampir tibanya Hari Raya semua orang akan rasa tak sabar sabar untuk menunggu ketibaannya, samalah seperti saya, ingin pulang ke kampung, berjumpa saudara mara yang dah lama tak berjumpa, jumpa datuk dan nenek, jumpa pak cik dan mak cik, bersalam salaman, bermaaf maafan, mereka hulur duit raya dekat saya, itulah perkara yang paling menyeronokkan, lol. dapat berjalan sana sini, ziarah menziarahi, sambil tu boleh mengeratkan silaturahhim sesama mereka, dapat cuci mata, indahnya kan dalam bulan syawal? sebab itulah semua umat Islam tidak sabar untuk menunggu ketibaannya, tetapi didalam hati terdapat jumpa perasaan pilu sebab bulan Ramadhan tahun ini akan berakhir, tiada lagi solat terawih bersama sama, Bazaar Ramadhan, InsyaAllah jika sempat, ada lagi pada tahun hadapan, tunggu sahaja, apa apa pun, mesti semua orang tak sabar sabarkan nak mengenakan baju raya yang baru? kasut baru? tudung baru? semuanya akan nampak cantik dan segak, indahnya, tetapi jika cantik luaran saja memang tiada gunanya, maka iman kita pun kenalah baru dan semakin membaik, baru sama rata kan? nice. baiklah sambil tu saya ingin mengucapkan selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya aidilfitri yang bakal menjelma tidak lama lagi. gambar raya saya InsyaAllah nanti saya masukkan :)

sekian , assalamualaikum dan thanks because reading this post , xoxo .