Wednesday, July 31, 2013

✿ ✿ ✿ ✿ ✿


Assalamualaikum bloghati :) 
                                                Hihihi lamanya tak update blog! rindu rindu.


Hi loves, harini nak cerita tentang banyak benda! hihihihihi okay, jom mula :-

1) Alhamdulillah percubaan PMR dah habis. rasa lega sikit. sikit jela. habis percubaan, PMR pula menunggu, seriously, rasa takut sangat sangat! if nak cakap dah ready pun tak boleh, uhm well, saya memang tak pernah ready kalau bab bab nak study. hahaha. but result saya ada yang dah dapat sikit sikit, tak ada gagal, dan alhamdulillah ada A, walaupun tak berapa nak memuaskan tapi itu je yang mampu dapat. InshaaAllah bila PMR nanti, saya akan buat yang terbaik. actually, saya tak sabar sabar nak habis PMR sebab dah tak larat nak tengok paper, stress, tak bebas, after PMR, yeay! freedom, hahaha love it! gila punya tak sabar lah kan, nak berjaya kena korbankan masa, saya cuba, ibu ayah pun selalu tak pernah penat pesan suruh belajar elok elok, I will :) nak buat dieorang bangga. InshaaAllah.

 2) Ya Allah ramadhan kali ni kenapa rasa kejap sungguh? ;( rasa macam.. eh! tak lama lagi nak syawal, dah nak tiba hari raya, omg.. can't wait! hehehe. but sedih juga lah, nanti dah tak ada solat terawih, bazaar ramadhan, and others. Semoga ramadhan akan datang kita sempat lagi rasa ameen. btw tahu tak, dalam kali ni, baru sekali je saya pergi bazaar ramadhan, and Allah, kali pertama tula, saya boleh pula nak pengsan kat bazaar, malu serious malu, tak tahu nak campak muka ni kat mana, tak faham kenapa boleh pengsan, mungkin sebab persekitarankan, saya memang tak boleh duduk kat tempat yang sesak or berhimpit himpit, tak faham kenapa, nanti mesti rasa pitam lah ini lah itu lah, haihh susahkan. and saya nak cakap 'selamat hari saya aidilfitri maaf zahir dan batin' saja cakap awal awal, sebab takut nanti tak sempat,saya minta maaf kat awak semua kalau ada salah silap terlanjur bicara :) semoga dimaafkan.

 3) Saya dapat tahu yang hadirah dapat plkn, Ya Allah gila sedih ;( kenapa dia dapat? nanti dia tinggalkan saya lama, saya taknak saya taknak! dengar cerita dari kakak saya, plkn tu best sebab dapat pengalaman baru, dapat kawan baru and dapat latih diri, -that's all- itu je baiknya, kalau buruknya erm takyah cakap, saya tak suka langsung plkn tu, ustazah saya pun tak suka, bak kata ustazah "kenapa nak didik orang macam tentera sedangkan kita taknak? bukan cita cita kita?" agree 100%! semua orang ada benda yang suka and tak suka, normal, saya paling benci bila dengar batch 1998 saya wajib pergi plkn, dan ianya 6 bulan, emosi k emosi. harap tak betullah, sebab memang taknak, tak kuasa nak pergi, tak suka bab bab macam tu, kesian hadirah nanti kat sana ;( jaga diri.. paling penting, bawa makanan banyak banyak dari rumah, yang sedap sedap k. hahahaha.

Okay lah, sampai sini je, okay bye there, assalamualaikum, happy fasting! :* xx